Pet pitanja koje si obavezno morate postaviti pri kupnji čeonog viličara
Čeoni viličari kombiniraju snagu i svestranost što mu omogućuje da bude u središtu većine poslovnih aktivnosti.
Došlo je vrijeme kada je potpuno normalno naručiti ovakav stroj preko interneta. Ipak, postavlja se pitanje, kako biti siguran da ste odabrali čeoni viličar koji odgovara vašim potrebama?
Kako znate koji je model prikladan za koju vrstu posla i hoće li vam odgovarati za dugotrajnu uporabu?
Ovaj vodič će vam pomoći u odabiru viličara. U nemu su postavljena najvažnija pitanja, kao i najbitniji faktori koje treba uzeti u obzir.
Ispod svakog pitanja pronaći ćete popis stvari koje morate provjeriti prije kupnje čeonog viličara.
1. Kojom vrstom tereta rukujete?
Potrebno je znati:
najveću težinu tereta
tipove korištenih paleta
veličinu i oblik tereta
potrebnu visinu podizanja
Nosivost čeonog viličara mora biti veća od maksimalne težine tereta, ali ta vrijednost nije dovoljna. Stvarna nosivost vašeg čeonog viličara pri posebnim uvjetima uporabe naziva se reziduelna nosivost. Ona ovisi o više faktora, ovisi o težini, veličini i obliku vašeg tereta, poziciji težišta na vilicama, najvećoj visini podizanja tereta, eventualnom nagibu skladišnog prostora i uporabom dodatne opreme (priključci za čeoni viličar). Sve što više ti faktori utječu na težište, to se stvarna nosivost čeonog viličara smanjuje. Svakako, prije kupnje čeonog viličara važno je izračunati njegov stvarni (potrebni) kapacitet.
2. Koliko će se intenzivno koristiti čeoni viličar?
Potrebno je znati:
točan broj zaposlenika koji će se s viličarem koristiti
potrebnu raspoloživost
vrijeme potrebno za održavanje i mogući vezani troškovi
raspoloživo vrijeme za punjenje
Jedna od najbitnijih stvari pri odabiru je vrsta pogona, električni ili s unutarnjim sagorjevanjem. Određivanje načina korištenja čeonog viličara pomoći će vam da donesete pravu odluku. Razmislite o točnom broju potencionalnih korisnika, prosječnom broju radnih sati koje viličar treba napraviti i vremenu potrošenom na stanke.
Električni viličari imaju manje rezervnih dijelova, što znači manji rizik od problema i neplaniranih zastoja. Što se tiče troškova, troškovi nabave su veći za električni viličar, međutim nadoknađuju se nižim troškovima goriva i održavanja. Kapacitet baterija električnih viličara uveliko je poboljšan zadnjih godina, no ipak morate osigurati da vaš radni raspored uzima u obzir i vrijeme potrebno za punjenje ili zamjenu baterija.
S druge strane, viličari s motorom na unutarnje sagorijevanje ne zahtijevaju velike stanke za punjenje, njihovo punjenje gorivom vrši se jako brzo (za nekoliko minuta). Termički motori dostupni su s dvije različite opcije goriva, naime dizelskim i LPG -om, prilagođujući se na taj način različitim radnim okruženjima, što nas dovodi do sljedećeg pitanja.
3. U kojem će se okružju viličar koristiti?
Potrebno je znati:
hoće li se čeoni viličar koristiti u zatvorenom ili na otvorenom prostoru ili na oba istovremeno?
postoji li u radnoj sredini prostor specijalno namijenjen za punjenje?
je li dostupan spremnik dizela?
je li ventilacijski sustav dovoljan jak za evakuaciju ispušnih plinova čeonog viličara?
Čeoni viličar s termičkim motorom ističe se na otvorenom, čak i po lošem vremenu. Međutim, rad u zatvorenom prostoru vrlo je ograničen. To se razlikuje od zemlje do zemlje, ali zakonodavstvo često zabranjuje uporabu dizelskih viličara u zatvorenim prostorima, a LPG viličari se mogu koristiti samo ako postoji odgovarajući sustav ventilacije za ispušne plinove. Dizelski viličari zahtijevaju namjensku punionicu, dok se LPG mora skladištiti na sigurnom vanjskom prostoru.
Električni čeoni viličari se mogu koristiti u zatvorenom ili na otvorenom prostoru. Električnim čeonim viličarima s olovnom baterijom po hladnom vremenu se kapacitet baterije drastično smanjuje (i do 40%). Također im je potrebna posebna prostorija za punjenje. Električni čeoni viličari opremljeni litij-ionskom baterijom (LiFePO4) predstavljaju najbolju alternativu, mogu se puniti bilo gdje, ne zahtijevaju održavanje baterije i dobro se ponašaju u hladnim skladišnim prostorima.
4. U kojoj vrsti prostora namjeravate koristiti čeoni viličar?
Potrebno je znati:
vrstu radnog prostora u kojem će se viličar koristiti
minimalnu širinu prolaza
potreban okretni radijus viličara
Električni čeoni viličari dostupni su u izvedbama s tri ili četiri kotača. Za uske prostore odlučite se za čeoni viličar s tri kotača. U slučaju da se treba raditi na otvorenom prostoru po neravnoj površini, čeoni viličari s četiri kotača su bolji izbor jer osiguravaju bolju stabilnost.
Neki čeoni viličari su specijalno dizajnirani za rad u uskim prolazima. Ovi viličari imaju kompaktan okvir koji omogućuje smanjeni radijus okretanja. Točnu vrijednost okretnog radijusa čeonog viličara možete pronaći u njegovoj tehničkoj dokumentaciji.
5. Koje će funkcije vaši operatori cijeniti?
Potrebno je znati:
je li radno okružje viličara zahtjevno (neravne površine ili usponi)?
kakvi su ambijentni uvjeti u kojima će se viličar koristiti?
je li potrebna kabina?
Efektivno vrijeme rada rukovatelja (koje svakako treba provjeriti), kao i vaš budžet, ključni su elementi pri kupnji čeonog viličara. Gume viličara moraju biti prilagođene podlozi po kojoj se viličar koristi, po neravnim površinama e trebaju koristiti pneumatske gume a po ravnim pune gume. Ukoliko će se viličar morati uspinjati, obavezno pri odabiru morate provjeriri je li viličar ispunjava minimalne tehničke uvjete za to.Ako viličar namjeravate koristiti na otvorenom, obavezno bi trebao biti opremljen kabinom kako bi se vozaču osiguralo ugodno radno okruženje, dok za rad u zatvorenom prostoru kabina nije potrebna.
Zahvaljujući dobrom iskustvu vozača, električni viličari pokazuju svoju stvarnu snagu. Ne ispuštaju ispušne plinove i općenito nisu tako glasni. Oni su prvi izbor za rad u zatvorenim prostorima, ali se mogu koristiti i na otvorenom u različitim vremenskim uvjetima. Čeoni viličar s LPG -om može se koristiti u zatvorenim prostorima ako je ventilacija odgovarajuća, kao što je ranije rečeno. Pri kupnji čeonog viličara s termičkim motorom provjerite je li viličar u skladu sa Phase 5 standardom. Cilj standarda Phase 5 je smanjiti emisije motora s unutarnjim izgaranjem snižavanjem graničnih vrijednosti ispušnih plinova iz dizelskih i LPG motora.